Pink Cherry

Followers

Tuesday 16 August 2011

| erti dewasa |

dahulunye aku diwaktu kecil , tidak pernah sesekali berenggang dengan mak dan ayah . tidak pernah sesekali berpisah dengan mak dan ayah , namun kini , semua itu telah berubah , dan aku harungi segalanya dengan sendiri  . masa yang sentiase bergerak , berjalan telah mengajarku erti kedewasaan . dari aku dilahirkan sehingga aku mencecah 18 tahun , aku bersama mak dan ayah , sentiase bersama di dalam suka dan duka , namun kini , 19 tahun umurku , aku telah pon mulekan kehidupan berdikari sendiri di rantauan . aku merantau demi ilmu dan kerjaya aku pada masa akan datang . air mata bergenang sewaktu perpisahan pertama terjadi ke atas diriku , sayu melihat mereka berdua . sebak di dada , hanye tuhan yang mengetahui segalanya yang terselindung .

aku di timur dan mereka di selatan .

disini , bermulanya titik titik permulaan aku sebagai seorang mahasiswi di universiti . matlamat hanya untuk mempelajari ilmu dan mendalami lagi seterusnya peroleh kejayaan dan menjadi seorang yang bekerjaya di sewaktu umurku didunia ini . banyak dugaan dan rintangan yang turut serta menimpa aku . mungkinkah akan ada hikmah disebalik ini ?? aku sering tertanye tanye , mengapa harus ada dugaan ini , dan aku tahu , tuhan amat merindui aku sehinggakan dugaan harus kutempuh dariNya . tidak patut aku berbuat apa apa selain bersabar dan memohon doa dariNya .

tak pernah aku duga sebegini dugaan yang aku dapat , aku menerima dengan tabah walaupon sedikit kepedihan dan keperitan aku alami . bergenang air mata ku bila diwaktu sebegini . mengingatkan mak dan ayah yang jauh dari ku , aku amat merindui mereka . biar apa yang orang buat padaku , dan akan mereka terima balasan daripada perbuatan mereka itu . dan aku hanya pegang pada matlamat aku . biarkan mak dan ayah mengalirkan air mata gembira mereka pada waktu aku dinobatkan sebagai graduasi mahasiswa IPTA . insyaallah .
thank you ^_^

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.